Ordning & Reda

– Med Ordning & Reda blir livet enklare
Med genomtänkt förvaring och tydlig struktur blir det lättare att hitta allt från vantar och mössor till nycklar och mobiler. Vår inredningsexpert Anamaria hjälper er på vägen!
• Håll lättare ordning på dina saker
• Mindre stress i vardagen
• Kostnadsbesparande
Stressigt på morgonen när barnens ytterkläder inte hittas?
Köper ni hem förbrukningsvaror utan att veta att det är slut?
Tar städningen onödigt lång tid?
Det är vanligt – men tidsödande. Med vår uppskattade tjänst hjälper vi er att skapa ordning och reda i vardagen.
Hur fungerar det?
1. Första besöket – Idéer och skiss
Vår inredare Anamaria kommer hem till er bostad, lyssnar på vilka problem i vardagen ni har och skissar på ett förslag.
2. Andra besöket – Rensningen
En av de vanligaste orsakerna till att saker kommer bort är att rörig struktur och för många saker på samma ställe. Under andra besöket sker därför en rensning. Vad ska var kvar? Vad ska sparas på annan plats? Vad kan slängas/säljas?
3. Tredje besöket – Ordning & Reda
Nu finns förutsättningar för Ordning & Reda – men det kan krävas allt från lådor och boxar till tydliga skyltar. Inredaren skapar den struktur som krävs för att var sak ska få sin självklara plats.
Våra vanligaste frågor
Vad kostar tjänsten?
Kostnaden beror på hur omfattande projekt som ska utföras. Önskas Ordning & Reda i köksskåpen eller i ett helt rum? Vid första besöket ges offert på uppdraget utifrån önskemål om utförande och omfattning.

I det fall som inredaren föreslår inköp av boxar, lådor, hyllor osv. står även kunden för denna kostnad.

Ingår alltid tre besök?
Ordning & Reda kan alltid anpassas efter kundens behov. Men i regel sker tre besök som vardera är på ungefär 1 – 1,5 timme.

Gäller RUT-avdrag?
Ja, RUT-avdrag gäller för alla inredningstjänster vilket Ordning & Reda hamnar inom. Det innebär därmed att 50 % av arbetskostnaden dras av via avdraget. Detta framgår både på offert och faktura.